Erbjudanden på trummor och flöjtar

Köpvillkor

Allt du behöver veta när du handlar hos oss

Innan du handlar hos nordensvibration.se är det viktigt att du läser igenom våra köpvillkor så du vet vad som gäller när du lagt en beställning. Om du vill veta mer om varför du ska välja oss, läs gärna Varför handla hos Nordens Vibration?

Allmänt

Nordens vibration säljer slag- och blåsinstrument via webbshoppen nordensvibration.se. Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms.

Beställning

När du har genomfört en beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Är du under 18 år måste du ha målsmans godkännande.

Betalning

Betalningsalternativ som erbjuds är Klarna, Swish och kortbetalning. Vid fakturabetalning kan separat kreditprövning förekomma. Inga extra avgifter tillkommer utöver eventuell frakt.

Frakt

Fraktavgiften inom Sverige är 59 kronor per beställning. Om du beställer före klockan 10:00 en vardag skickas din order normalt samma dag (undantag kan förekomma under semesterperioder). Leverans sker med PostNord eller DHL, beroende på vikt och storlek. Normal leveranstid inom Sverige är 1–3 vardagar.

Kunder utanför Sverige betalar faktisk fraktkostnad. Vi skickar inom EU men inte till Åland. Leveranser utanför Sverige kan ta några extra dagar att behandla.

Priser och avgifter

Alla priser är inklusive moms. Vi reserverar oss för prisändringar och eventuella felaktigheter i lagerstatus.

Öppet köp och retur

Hos oss har du alltid 14 dagars öppet köp. Ångerrätten gäller bara om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Du får öppna förpackningen och kontrollera varan men den får inte vara använd. Vid användning görs avdrag för värdeminskning.

Vill du utnyttja din ångerrätt kontaktar du oss på info@nordensvibration.se. Returfrakt bekostas av kunden.

Om en vara är transportskadad ska Nordens Vibration kontaktas snarast för hjälp med ersättning eller ny leverans.

Returpolicy (utökad information)

För att göra en retur, kontakta oss på info@nordensvibration.se med namn, ordernummer och anledning till retur. Returer accepteras endast om varan är oanvänd, i originalskick och med originalförpackning. Om produkten är skadad eller använd kan ett avdrag på återbetalningen göras. Återbetalning sker inom 10 dagar från det att vi mottagit och godkänt returvaran. Vi rekommenderar att du använder spårbar försändelse vid retur, då du ansvarar för varan tills den nått oss. Specialbeställda instrument och munstycken omfattas ej av ångerrätten.

Garanti och reklamation

Alla våra produkter omfattas av de garantier som gäller från respektive tillverkare.

Vissa tillverkare erbjuder utökad garanti, vilket framgår på produktsidan. Vid problem med din produkt kontaktar du oss – vi hjälper dig även efter garantitiden i mån av möjlighet. Garantier gäller inom Sverige.

Personuppgifter/GDPR

Vi hanterar personuppgifter enligt gällande lagstiftning och lämnar aldrig ut uppgifter till tredje part utöver vad som krävs för betalning och leverans. Genom att godkänna köpvillkoren samtycker du till vår behandling av dina uppgifter i enlighet med GDPR. Du kan begära registerutdrag eller radering av uppgifter genom att kontakta oss.

Miljö

Vi värnar om miljön. Därför använder vi ofta återvunnet packmaterial och förpackningar. Din beställning kan därför levereras i återanvänd kartong. Vi skickar inte papperskvitton automatiskt – kontakta oss om du vill få ett kvitto via e‑post

Outlöst försändelse

För försändelser som inte löses ut och returneras till Nordens Vibration debiteras en administrativ avgift på 250 kr + moms för att täcka transport- och hanteringskostnader.

Force majeure

Händelser utanför Nordens Vibration kontroll såsom krig, naturkatastrofer, strejk, myndighetsbeslut, leverantörsfel eller liknande force majeure-händelser befriar oss från skyldigheten att fullfölja avtalet under påverkad period.

Övrigt

  • Beställare under 18 år behöver målsmans tillstånd.

  • Beställning i annan persons namn utan medgivande polisanmäls.

  • Vi reserverar oss för tryckfel, prisfel och felaktig produktinformation.

  • Tvister hanteras enligt Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

  • Vid beställningsvaror kan leveransen försenas tills samtliga varor finns i lager.

  • Om ditt namn inte står på brevlådan, meddela oss – annars kan leveransen försenas.

  • Hör av dig inom 1 månad om din beställning inte nått fram.

Nyhetsbrev

Som kund hos oss får du automatiskt vårt kostnadsfria nyhetsbrev med tips, produktnyheter och inspiration för friluftsliv och yxintresse (cirka en gång per månad). Du kan när som helst avsluta prenumerationen via länk i nyhetsbrevet eller genom att kontakta oss.

Tvist

Tvister löses i första hand i samförstånd med oss. Vid tvist kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Kontakta oss gärna

Har du frågor om våra köpvillkor? Hör av dig!

A cozy music shop corner with various percussion and wind instruments displayed.
A cozy music shop corner with various percussion and wind instruments displayed.